Musik

 
Jag har gjort ett "test" om mina favoritartister/band. Så här blev det (jag orkade inte översätta frågorna)
 

10 Bands

List 10 musical artists you like, in no specific order. Do this before reading.

1.       Panic! At the Disco                                

2.       Jonathan Johansson

3.       Populärmusik

4.       Queen

5.       Håkan Hellström

6.       The Ark

7.       Coldplay

8.       Ben Howard

9.       Veronica Maggio

10.   Marina and the diamonds

What was the first song you hear by number 5?

Kommer inte ihåg, men troligtvis ”Känn ingen sorg för mig Göteborg” eller ”Kom igen Lena”

What are your favorite lyrics by number 6?

It takes a fool to remain sane

What is your favorite song by number 8?

”Only Love”

What impact has number 1 had on your life?

Stor! Jag älskar verkligen deras musik. Jag blir glad av musiken, jag har hittat en av få artister vars låtar jag kan lyssna på om och om igen utan att tröttna. De är så musikaliska och har ett eget sound som jag älskar, det får mig att utvecklas musikaliskt. Panic! är kärlek <3

When did you first get into 2?

Jag har alltid gillat ”Aldrig ensam”, det var min favoritlåt när den kom, men jag har börjat lyssna igenom plattorna först i våras när jag såg honom på Radiohuset.

How did you get into 3?

En artist som jag ville se på PDOL ställde in förra året (jag kommer faktiskt inte ens ihåg vem det var) istället ersattes hen av Populärmusik. Ett hiphop-band från Piteå. Jag var djupt besviken, men min syster tyckte att jag skulle går och kolla. Så vi gjorde det och jag älskade dem! De överraskade mig totalt. Jag är så glad att min syster släpade dit mig!

What is your favorite song by 4?

”I want to break free” Jag förälskade mig totalt i den när jag såg ”We Will Rock You” på Cirkus.

How many times have you seen 9 live?

En gång, förra sommaren. Jag var väldigt besviken… Hon var inte alls bra live.

Favorite album by 7?

Viva la Vida or Death and All His friends. Eller X & Y, kan inte bestämma mig.

What’s your favorite song of 1?

Hur ska jag kunna välja?! Men kanske ”Lying is the most fun a girl can have without taking her clothes off”

How did you become a fan of number 10?

Jag fick hennes skiva i födelsedagspresent av min syster. Sen såg jag henne som förband till Coldplay!

What songs by number 4 do you listen to the least?

Ganska många, då de har gjort en hel del. Men jag lyssnar sällan på ”Seven seas of ryhe”

Top two favorite songs by 5

Jättesvårt, men ”Känn ingen sorg för mig Göteborg” och ”Tro och tvivel”. Fast ”En midsommarnattsdröm” också, och ”Jag vet vilken dy hon varit i”. AHH kan inte välja!

Have you seen 10 live?

Som förband till Coldplay!

Have you met 1?

Nej! Men jag vill det så mycket att det gör ont inombords…

What’s your favorite album by 9?

Satan i gatan

Favorite lyrics of 3?

Man tar lån för att betala lån, ska det vara så? Alla bara snackar en massa avtalsår. Jag får amortera långt efter den dag som jag nu pensioneras. Så jag säger ’tack för kaffet’ till alliansen, Reinfeldt. Är det nån som blivit anställd? Alla säger att de sliter som djur, medans ni inte ens kan fatta ett politiskt beslut!

Från "Återvändsgränd"

Known the longest?

Håkan Hellström, men det han har väl alla svenskar i min ålder känt till sen de var små.

What is you favorite song by 6?

”Calleth You, Cometh I”

 

Jag och Ben Howard på Way out West!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0